Katrien & Steven

Voor alles een eerste keer, voor de echtgenoot en mezelf vandaag de eerste keer dat we een date doen met een ander koppel.

Afspraak bij Katrien en Steven thuis.
Het zijn gezellige en heel sociale mensen. Zelf hebben ze reeds jaren ervaring met partnerruil en parenclubs. Wij als groentjes zijn natuurlijk zenuwachtig. Maar de sfeer is ontspannen en na wat bubbels zelfs heel goed. De echtgenoot gaat even naar toilet en meteen neemt Steven zijn plaats naast me in. Hij legt zijn arm rond me en streelt mijn rug. De echtgenoot komt terug en neemt plaats naast Katrien.

Ook zij beginnen te knuffelen en kussen. Katrien vraagt de echtgenoot mee naar boven, Steven en ik blijven beneden. Vreemd gevoel om de echtgenoot te zien verdwijnen met een andere vrouw… Steven onderneemt verdere actie. Hij is een rustige man die heel respectvol omgaat met vrouwen. Toch blijven mijn gedachten bijna voortdurend bij de echtgenoot. De vrijpartij met Steven is fijn, maar echt genieten kan ik niet…
Na enige tijd komen er geluiden van de slaapkamer waar de echtgenoot met Katrien is. Deze geluiden boren recht door mijn hart! Het voelt niet goed, ik wil naar de echtgenoot!

Je weet pas hoe het echt voelt als je het zelf meemaakt.
De partnerruil en het vrijen met iemand anders voelen niet verkeerd, ook Katrien en Steven zijn niet verkeerd. Maar mijn echtgenoot van me weghalen en op deze manier gescheiden zijn voelen verkeerd. Bij partnerruil heb je de keuze om in eenzelfde ruimte te blijven of zoals wij net deden, aparte ruimtes. Duidelijk dat gescheiden vrijen voor ons (nog) geen optie is.

Tijdens de weg naar huis en ook de dagen nadien praten de echtgenoot en ik veel over onze gevoelens en hoe we het verder zien. Hoe vrij je ook kan zijn in een relatie, praten is de enige manier om alles een plaats te geven. De enige manier om respect te hebben voor mekaar. Je gevoelens, wensen en verlangens duidelijk maken en samen beslissen hoe het zal lopen.

Deze eerste ervaring met partnerruil was niet echt goed, maar zo leren we.
Nadien hebben we nog verschillende malen aan partnerruil gedaan, soms was het super, soms wat minder. Dat hoort er nu eenmaal bij. Met Katrien en Steven deden we echter geen partnerruil meer.

Geen opmerkingen: